Menu Zamknij

Jak zakupić i wybrać zaproszenia ślubne w dobrej cenie?

dobra cenowo papeteria ślubna

Gdy wybieramy idealne zaproszenia ślubne, poświęcamy wiele czasu na ich poszukiwania. Dylematy i rozterki towarzyszące takiemu researcherowi to zmora wszystkich par. Wzorów jest mnóstwo, dokładnie tak jak cen je charakteryzujących. W zależności od wybranej przez nas pracowni ślubnej, ceny są całkowicie różne i nie mówimy tu o małych różnicach, ale o takich gdzie w ekstremalnych sytuacjach odstępstwa między cenami sięgają nawet 1200%! Często ciężko nawet znaleźć powód takiej różnorodności.

Co więc powoduje sytuację że jedne zaproszenia możemy kupić nawet poniżej 1zł za sztukę a inne ciężko zdobyć w przedziale poniżej 10zł? Jak wszędzie winny jest tu najbardziej wolny rynek i często zbyt wygórowane wymagania klientów. Aby dokładniej opowiedzieć o różnicach i co wpływa na wycenę papeterii, warto najpierw uświadomić sobie co wpływa na samą cenę zaproszenia.

Produkcja, reklama i obsługa klienta

Od momentu gdy projekt zaproszenia powstanie do chwili gdy trafi w Twoje ręce jest naprawdę długa i kosztowna droga. Na pierwszym etapie przez grafików przygotowywane są piękne wzory. Następnym krokiem jest dostosowanie ich do różnych formatów zaproszeń i wszystkich dodatków weselnych. Osoby odpowiedzialne za obsługę sklepu, wprowadzają gotowe produkty do sklepu internetowego pracowni. Od tego momentu przychodzi czas na bardzo kosztowny i długotrwały proces jakim jest promocja. Wykupywane są reklamy, przeprowadzane jest pozycjonowanie a także marketing w wielu innych formach (np. wpisy na forach).

W tym momencie potencjalny klient ma szanse już odnaleźć nowe produkty. W tym momencie pałeczkę przejmuje dział obsługi klienta. Zarówno na etapie wyboru wzoru jak i już w procesie samego zamówienia, muszą oni dać z siebie wszystko aby sprostać wymaganiom i potrzebom klienta. Mają oni bardzo trudne zadanie, często kupujący mają dziesiątki, wbrew pozorom błahych pytań, na które konsultanci muszą udzielić odpowiedzi.

W momencie gdy dokonano zakupu i uzupełniono wszelkie informacje, zaproszenie ślubne przechodzi do działu graficznego, gdzie odpowiednie osoby zajmują się jego personalizacją i dostosowaniem do potrzeb klienta. Są to kolejne stanowiska wymagające utrzymania. Gdy projekt zostanie już potwierdzony przez klientów, przekazywany jest do druku, gdzie drukarz dokonuje wydruku oraz sprawdza jakość wykonanego zlecenia. Jeśli uzna że z zamówieniem jest już wszystko dobrze, przekazuje je w zależności od wzoru na produkcję (celem dodania kokard, sznurków, dodatkowych ozdób, itp) lub do pakowania i wysyłki. Cały proces jak doskonale widać jest długi i skomplikowany.

Okazja czyni cenę

Złożoność całego procesu produkcji Zaproszenia ślubnego sama w sobie oczywiście nie oznacza że musi być ono drogie. Paradoksalnie właśnie tak dokładny podział obowiązków sprawia, że cena jest niższa z uwagi na to że można wykonać więcej zamówień w bardzo podobnym czasie. Nie da się jednak ukryć że to okazja na którą zaproszenia są wykonywane stanowi dobrą okazję na szybkie wzbogacenie się firm. W sytuacji gdy zaproszenie powinno kosztować mniej więcej 3zł a kosztuje znacznie więcej, ciężko mówić o zdrowym podejściu.

Niestandardowe podejście do tematu zaproszeń

W pewnych sytuacjach znaczny wzrost cen zaproszeń jest bardziej uzasadniony. Mowa tu oczywiście o projekcie indywidualnym. Jest to częsta sytuacja gdy przyszła para młoda chce mieć niepowtarzalny produkt idealnie dopasowany do siebie i swoich wymagań. Dlaczego to tyle kosztuje? Pamiętacie analizę procesu powstawania zaproszenia. Wszystko idzie sprawnie, szybko i tanio do momentu gdy ten proces nie zostanie zakłócony. W momencie gdy na stół pada temat stworzenia unikalnego projektu. Od tej pory każda z osób jak i jej czas, który oczywiście kosztuje zostaje przekierowana do obsługi jednego klienta. Żadna firma nie może pozwolić sobie na straty, więc co zrozumiałe, koszty zostają przerzucone na klienta.

Aspekty psychologiczne

Wiele firm zajmujących się produkcją zaproszeń ślubnych wierzy w naiwność swoich klientów. Ich zaaferowanie, zabieganie, natłok zadań oraz duże budżety ślubne to dla nich łakomy kąsek. Często mają oni rację a sezon ślubny to dla nich prawdziwe żniwa.

Próbki zaproszeń ślubnych także kosztują

Oczywistym jest że każdy przed zakupem chciałby dokładnie obejrzeć towar który będzie zamawiać. Nie inaczej jest również w temacie papeterii ślubnej. Przez lata wykształciło się pojęcie próbek zaproszeń ślubnych. Praktycznie każdy obecnie producent papeterii posiada taką opcję. Jednak i im obrywa się, gdy proszą o zapłatę za taką przyjemność. Oczywiście mają takie prawo i także jest to udokumentowane finansowo. Wyprodukowanie próbki także kosztuje. Pary młode myślą że są wyjątkowe a tak naprawdę nie zdają sobie sprawy z ilości ślubów. W związku z tym nie wiedzą jak dużo zamawianych jest próbek i zaproszeń każdego dnia. Sezon ślubny to prawdziwe wyzwanie dla firm. Wysyłka darmowych próbek mogła by zniszczyć firmy, szczególnie gdy mają niskie ceny i nie mają prowizji mierzonej w tysiącach procent. Większość próbek zawiera losowe dane, jednak niektóre firmy pozwalają na próbki spersonalizowane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *